Business & Iværksætteri

Styrk din virksomhed online!

online_succes2

Der er mange måder hvor på man kan markedsføre sin virksomhed, og online markedsføring er ikke noget nyt under solen. Dog er dette en branche i konstant udvikling, og det kan sommetider være svært som virksomhed at følge med. AW Media  er et online marketing bureau, der beskæftiger markedsføre flere forskellige virksomheder online. Yderligere har de fingeren på pulsen og ved hvad der rør sig. Virksomheden har blandt andet fokus på hvordan man kan blive synlig på søgemaskiner, såsom Google.

Google er også en vigtig faktor, når man ønsker at markedsføre et produkt eller en service. Når du skal købe en ny græsslåmaskine eller hvis du skal vide, om frisøren nede på hjørnet er god, hvor starter din søgning efter denne information så? Højst sandsynligt på Google! Google er også klar over dette, og gør derfor også sit for, at brugerne finder det de søger.

Derfor er det vigtigt for de fleste virksomheder i de fleste brancher at være synlig online – og specielt på søgemaskinerne. Men hvordan gør man lige dette? I kan styrke jeres virksomheds profil markant, ved enten at have fokus på SEO eller på AdWords.

SEO eller AdWords?

Det er individuelt fra virksomhed til virksomhed, hvad der er mest rigtig for dem. Ønsker i at brande et budskab, sælge et produkt eller noget helt trejde? Først når i ved dette, kan i finde frem til den rette markedsføring. Et online marketing bureau såsom AW Media vil kunne guide jer til den rette løsning. Samtidig kan de både vejlede jer, og ekskvere jeres fremtidige markedsføring.

Søgemaskineoptimering – Med SEO kan man, med en god strategi, rangere højere på Google. Dette er en “naturlig” måde, hvorpå brugerne på Google kan blive mere opmærksom på jeres virksomhed. Med søgemaskineoptimering taler man til kunderne, gennem relevant indhold af høj kvalitet.

AdWords – Med AdWords betaler man Google for, at have annoncer øverst eller til højre på søgeresultaterne. Man betaler dog kun pr. klik, hvilket vil sige at du betaler for resultater. Dog kræver AdWords erfaring, da der er flere faktorer der spiller ind, når man skal oprette og vedligeholde disse annoncer. Med AdWords har man mulighed for at segmentere hvem der skal se ens annoncer.

Sådan ser i resultaterne!

Både med søgemaskineoptimering og AdWords kan I bruge værktøjer fra Google, til at følge jeres virksomheds fremgang online. Hvis I er kommet frem til at AdWords er det rette markedsføring for jer, vil I kunne se jeres resultater i systemet i AdWords. Når man laver søgemaskineoptimering er Google analytics et godt værktøj til at opstille mål, og følge med i trafikken. Google Analytics er også et godt værktøj hvis man udelukkende har AdWords.

Hvis et online marketing bureau varetager jeres markedsføring, vil I ikke selv skulle holde øje med jeres fremgang i disse værktøjer. Hos AW Media vil I hver måned blive opdateret omkring hvordan det går med  jeres trafik og konverteringer.  Samtidig holder de øje med, hvis der skal foretages ændringer i strategien og eksekvere disse.