Business & Iværksætteri

Skab vækst i din virksomhed med telemarketing

Du tænker måske nok, at det der telemarketing ikke virker. For du har jo selv prøvet at blive ringet op onsdag aften, mens der var Champions Leaque. Her har du hurtigt lagt røret på.

Faktum er, at virksomhederne bruger telemarketing på grund af 1 ting: Du virker!
Vi kan vist godt blive enige om, at store velrenommerede virksomheder ikke vil bruge det, hvis det var en underskudsforretning. Man anslår faktisk, at 25.000 danskere er ansat i telemarketing virksomheder. Ikke så lidt endda.

Hvordan telemarketing hjælpe dig?

Der findes forskellige muligheder inden for telemarketing. Hvad du skal vælge, afhænger af den type virksomhed, du har. Måske har du brug for direkte salg af dine produkter, eller måske har du mere brug for, at der bliver booket møder, så du selv kan sælge dine produkter.
Der er følgende typer telemarketing:

Inbound, hvor der sidder nogle klar, når kunderne ønsker det:

  • Telemarketing firmaet kan anvendes som en slags kundeservice. Det vil sige, at de sidder klar, når dine kunder ringer ind
  • Dette kan også være i form af chat, eller e-mail serice

Outbound, hvor der bliver ringet ud til kunderne:

  • Her kan der sælges produkter
  • Der kan bookes møder til dig
  • Der kan plejes nuværende kunder, eller folk der har været lige ved og næsten
  • Der kan laves markedsanalyser
  • Der kan laves tilfredshedsundersøgelser

Så der er virkelig mange muligheder, for at kunne optimere din business.

Hvad koster telemarketing?

Priserne på telemarketing varierer meget. Prisen afhænger af, hvilket produkt du ønsker afsat, eller hvilken ydelse du ønsker at modtage.
Normalt plejer det at være sådan, at jo større salgsvolumen er på produktet, jo lavere er prisen pr. solgte enhed.

Nogle steder betaler du en fast pris, mens du andre gange betaler provision. det er også muligt at kombinere de to ting. Hvad der er mest gunstigt for dig, afhænger af, hvor meget der kan afsættes, og hvad provisionen i givet fald må være.
Nogle telemarketing virksomheder er også begyndt på det såkaldt no cure no pay koncept, hvor de kun aflønnes for solgte enhed.
Du skal dog regne med, at provisionen her vil være højere, end hvis der gives en fast pris. Omvendt øger det også incitamentet til at sælge, hvis provisionen er høj.
Men hvad der kan betale sig for dig, afhænger af hvor meget der kan sælges. Jo større en salgs volume der er, jo mere taler det for at få en fast pris.