Business & Iværksætteri

Har du overvejet fordelene ved mødebooking?

moedebooking

Mødebooking er faktisk et temmelig overset felt, og det er de færreste der ved, hvad det egentlig går ud på. Og eftersom det er så overset et emne, er det heller ikke mange. der har overvejet de forskellige fordele, som mødebooking fører med sig til en virksomhed. 

Hvad er mødebooking egentlig?

Mødebooking er slet ikke så nemt at forklare, hvilket nok også har noget at gøre med, at så få kender til det. Hvis du ikke synes, at min forklaring er fyldestgørende, kan du besøge denne hjemmeside: www.moedebookingpriser.dk.

Mødebooking handler om, at man har et andet firma, ofte et mødebookingfirma, til at stå for at skaffe ens kunder. Du giver mødebookingfirmaet nogle krav til hvilke typer kunder du gerne vil have og hvilke produkter du gerne vil sælge til dem. Det kan for eksempel være karakteristika som hvor i landet de er lokaliseret eller hvor store mængder de vil være interesserede i at købe.

Når du først har givet mødebookingfirmaet til opgave at finde nogen kunder, vil de begynde at rette henvendelser til forskellige, potentielle nye kunder. Mødebookingfirmaet taler altså på jeres vegne, og står for at sælge jeres produkter. Derfor er det også meget vigtigt, at I klæder dem godt på i forhold til jeres virksomhed og produkter.

Hvis firmaet finder nogle potentielle kunder der gerne vil tale med jer, sætter de et møde op enten hos jer, hos kunden eller ude i byen (alt efter hvad I ønsker), hvorefter I selv mødes med kunden – Deraf navnet mødebooking.

Hvad er fordelene ved mødebooking?

Der er forskellige fordele ved mødebooking, som selvfølgelig varierer alt efter jeres virksomheds størrelse og hvilke funktioner I har behov for.

1. I sparer selv en masse tid

For det første sparer I en masse tid, fordi I ikke selv skal sidde og forsøge at skaffe kunder. I kan i stedet fokusere på jeres virksomheds kerneprodukt, hvor I sikkert også har jeres kernekompetencer liggende.

2. I behøver ikke have en selvstændig salgsafdeling

For det andet behøver I ikke etablere en decideret salgsafdeling, hvis I gør brug af mødebooking. Dette er især en fordel hvis I er en lille virksomhed, hvor mange af medarbejderne bærer forskellige hatte og har flere forskellige arbejdsopgaver. En salgsafdeling kan være dyr at have siddende, især fordi de ikke direkte hjælper på produktet.

3. I får adgang til ellers lukkede marker

Ved at gøre brug af mødebooking får I adgang til nogle kunder og markeder, som I ellers ikke nødvendigvis ville kunne komme i kontakt med. Mødebookingsfirmaer har ofte kontakt til en masse virksomheder i forvejen, og kan ofte nemt sætte en aftale til jer op.