Business & Iværksætteri

Få bedre kommunikation i virksomheden

contentinfoKommunikation er en ganske essentiel del af alt det, vi foretager os i en virksomhed. Hvad end der er tale om at skrive en e-mail, tale til en forsamling eller holde et oplæg til en ekstern samarbejdspartner, er kommunikationen midlet.

Særligt i en tid hvor verden synes at flyde over med meningsløs støj på informationslinjen, er det blevet en hel kunst at kunne formidle og præsentere sit budskab, så det står urokkeligt og ikke efterlader tvivl.

Det er desværre bare ikke alle ansatte, som har en uddannelse eller erfaring fra erhvervslivet, hvor kommunikation er blevet ophøjet som noget næsten helligt. Faktisk kommer mange fra arbejdspladser, hvor kvantitet er vigtigere – fordi det som bekendt er vigtigt at man er ”produktiv og leverer en masse”. Den tanke afføder desværre bare en masse støj kontra et gennemarbejdet produkt. Ydermere er det med til at skabe en forhastet kultur, hvor ting ikke arbejdes i dybden – noget som ofte sætter sit spor hos virksomheden. Ikke bare i deres interne kommunikation, men også i de kommunikationsprodukter, som er rettet ekstern mod omverden.

Hos Rhetor forsøger man at gøre op med støj og budskaber, der aldrig når over scenekanten. I stedet dyrker man kommunikation ud fra retorikkens principper, hvormed man lærer fra sig i kommunikationens kunstform – som man kender det fra det gamle Grækenland. Og der er stor grund til at investere som virksomhed, for bedre kommunikation har positiv indflydelse på:

Resultaterne

Når man bliver en mere effektiv formidler – og også fungerer bedre den anden vej i en kommunikationssituation – bliver resultaterne bedre. Forståelsen er bedre og produktet er bedre. Det giver i sidste ende et bedre output, som kan føre til flere leads, bedre branding etc.

Sammenholdet

Når kommunikationen bliver bedre på en arbejdsplads, sker der noget magisk, hvor der opstår færre misforståelser og folk bliver bedre til at udtrykke sig – også i de situationer, hvor man forholder sig kritisk til noget. Det minimerer fnidder og skaber en respektfuld ramme, hvor tonen og sammenholdet trives.
Professionalismen

God kommunikation og resultaterne deraf slår ringe i vandet igennem hele organisationen, som bliver bedre og fremstår mere professionelle. Læs mere om kommunikationskurser på denne side og få selv glæde af medarbejdere, som kan kommunikere professionelt og er glimrende ambassadører internt såvel som eksternt.