Et stærkt website styrker din forretning

Home / Erhverv & finans / Et stærkt website styrker din forretning

seo

Er din forretning online? Hvis svaret er nej, så er det bare med at komme i sving! Der er nemlig ingen undskyldning for ikke at gøre det. Det er i dag blevet så nemt og der findes alverdens templates og guides til at komme i gang. Her får du 3 eksempler på, hvordan en hjemmeside kan styrke din forretning.

Gør det muligt at købe online

Sælger din forretning fysiske produkter, er det oplagt at lave en webshop. Flere og flere handler online, da det ofte er det mest belejlige – og det skal du ikke gå glip af. Sælger du ikke et fysisk produkt, men derimod en service, er en hjemmeside stadig et must. Selvom du måske sælger en tjenesteydelse, hvor priserne varierer alt efter aftaleform, bør du som minimum have en hjemmeside med en kontaktformular, så kunden kan komme i kontakt med dig.

Styrker din branding

Uanset hvilket type forretning du driver, er det altid fornuftigt at have en tilknyttet hjemmeside. Det gør at dit produkt fremstår mere troværdigt og professionelt. Forestil dig at du ser en reklame for en virksomhed i en avis eller ved et busstoppested, hvorefter du går hjem og Googler firmanavnet – men den pågældende virksomhed ikke kommer frem. Dette er et dårligt signal at sende til kunden og kan meget vel få kunden til at vælge et alternativ.

Gør online markedsføring muligt

Online markedsføring er nok den mest kosteffektive måde, hvorpå man kan markedsføre sin forretning. Men for at kunne lave markedsføring online, kræver det at du kan vise potentielle kunder det rigtige sted hen. Her er det oplagt med en hjemmeside hvor dine besøgende kan læse mere om dit produkt og hvad du står for. Blandt de mest benyttede og mest effektive typer online markedsføring kanaler finder du SEO, AdWords og Facebook. Du kan hurtigt komme i gang med alle tre typer online markedsføring, hvis du er villig til at investere tid til at sætte dig ind i de forskellige kanaler.

Hvis du ikke er villig til at investere de nødvendige ressourcer, men derimod gerne vil se resultater så hurtigt så muligt, er det værd at overveje et samarbejde med et SEO Bureau eller AdWords Bureau. Det kan spare dig for meget tid og mange penge i det lange løb.

Så hvis du endnu ikke har et hjemmeside, eller den blot ikke performer godt – har du nu fået 3 gode argumenter til at få ændret på det og vækste din forretning.